Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
Projekt, w którym biorą udział uczniowie aktualnej klasy I oraz klas pierwszych w dwóch następnych latach szkolnych, jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Celem projektu jest wzbogacenie wszechstronnego rozwoju dziecka rozpoczynającego szkolną edukację - zgodnie z teorią inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Aby teorię wprowadzić w życie - Szkoła otrzyma wyposażenie (pomoce naukowe, sportowe, muzyczne i inne), dzięki któremu lekcje w klasach pierwszych staną się bardziej atrakcyjne. Przeszkoleni w ramach projektu nauczyciele będą prowadzić dodatkowe zajęcia (już nie tylko dla klasy I), które umożliwią uczniom działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie w dziedzinie językowej, matematyczno-przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno-informacyjnej oraz emocjonalno-społecznej. Każdy zainteresowany znajdzie coś dla siebie.
Do tej pory otrzymaliśmy następujące środki dydaktyczne:
- zestaw 25 gier,
- zestaw 50 gier planszowych,
- gra planszowa POCZTA,
- zestaw KOLOROWE ŁYŻKI,
- zestaw BAMBUSOWE KSZTAŁTKI,
- książkę Rok wierszem malowany i 4 zestawy historyjek obrazkowych,
- bajko-grajki zestaw 11 książeczek z płytami CD,
- 20 tablic historyjek obrazkowych,
- ser szwajcarski,
- mozaika XXL,
- klocki GEO,
- korale matematyczne,
- studnię Jakuba,
- trójkąt matematyczny,
- stojak wielofunkcyjny,
- stolik na akcesoria sportowe,
- alfabet angielski,
- ruchomy alfabet.
Dzięki pracy z nimi - na lekcjach oraz zajęciach dodatkowych - wzrośnie aktywność własna ucznia, która jest warunkiem zdobywania doświadczeń i przekształcania ich w kompetencje. Bowiem to na etapie nauczania początkowego każdy uczeń potrzebuje wsparcia dla efektywnej realizacji własnego potencjału.